teia de ideia [mídia e tecnologia]

Francisco Rolfsen Belda

A manifesto for modeling and measurement in social media

nenhum comentário

O artigo indicado nesse post constitui um bom exemplo de trabalho acadêmico, científico e inovador na área de modelagem de conteúdos em sistemas comunicacionais. Os autores apontam a insuficiências dos modelos convencionais para descrever a complexidade das interações mantidas em redes sociais na internet. Diante disso, o trabalho propõe uma forma inovadora de modelagem, baseada na ideia de “Entity Interaction Network”, e utiliza três redes bastante populares na internet, Facebook, Twitter e YouTube, para ilustrar sua proposta. Confiram!

A manifesto for modeling and measurement in social media

Graham Cormode, Balachander Krishnamurthy, Walter Willinger

Online social networks (OSNs) have been the subject of a great deal of study in recent years. The majority of this study has used simple models, such as node–and–edge graphs, to describe the data. In this paper, we argue that such models, which necessarily limit the structures that can be described and omit temporal information, are insufficient to describe and study OSNs. Instead, we propose that a richer class of Entity Interaction Network models should be adopted. We outline a checklist of features that can help build such a model, and apply it to three popular networks (Twitter, Facebook and YouTube) to highlight important features. We also discuss important considerations for the collection, validation and sharing of OSN data.

Texto completo:
http://journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article/view/3072/2601

 

Escrito por Francisco Rolfsen Belda

17/09/2013 às 17:04

Publicado em Modelagem para TVD

Deixe uma resposta